De huiswerksite Scholieren.com, met maandelijks 2 miljoen unieke bezoekers, is totaal vernieuwd. Het gaat om de grootste metamorfose sinds de oprichting in 1998. Scholieren.com wordt meer dan een bron van informatie, een bron van inspiratie voor leerlingen uit het voortgezet onderwijs.
Scholieren.com is een begrip onder Nederlandse en Vlaamse scholieren, met een naamsbekendheid van respectievelijk 85% en 78%. Zodra scholieren op zoek gaan naar info voor hun huiswerk, weten ze de site te vinden.
“Scholieren.com blijft er puur voor en door de Nederlandstalige middelbare scholier die bezig is met z’n huiswerk. De ambitie zit niet in het vergroten van het unieke bereik, we willen scholieren redenen geven om vaker langs te komen,” legt uitgever Simon Steenhuis uit.
“Onze nieuwe site bevat daartoe verschillende handige nieuwe functies, is visueler en overzichtelijker, maar belangrijkst: het biedt een sterk fundament om de komende jaren op voort te bouwen. Niet alleen de structuur en lay-out aan de frontend, maar ook de achterliggende database en het cms hebben we van de grond af opnieuw opgebouwd.”
Jeroen Berkhemer, product manager third party netwerk Sanoma Media: “Scholieren.com is een unieke website uit onze portfolio met zo’n 2 miljoen unieke bezoekers in de leeftijdscategorie 12 tot 19 jaar. Ik ben erg blij met deze ontwikkeling; de bezoekers kunnen nu nog makkelijker door de site navigeren. Bovendien biedt de nieuwe site nog meer en subtielere advertentie posities.”
Een greep uit de mogelijkheden
- Een inzichtelijker structuur: ieder vak, populair huiswerkonderwerp of historisch figuur heeft z’n eigen pagina, waarop alle info inzichtelijk wordt weergegeven. Je wilt een profielwerkstuk schrijven voor natuurkunde, maar weet nog niet waarover? Laat je inspireren!
- Je zoekt een tof boek, maar hebt totaal geen idee? Blader door de genres en filter bijvoorbeeld op boeken over ethische kwesties, van 100-250 pagina’s, gepubliceerd in de 21e eeuw.
- Laat je inspireren door één van de vele boekenvideo’s: scholieren vertellen in één minuut over hun favoriete boek.
- Overhoor jezelf –vlak voor je mondeling- met één van de boekenquiz’jes, bijvoorbeeld over Het gouden ei, The boy in the striped pyjamas, of Sonny Boy.
- Een Belgische editie: onze bezoekers uit België zien in één oogopslag de meest populaire content onder Vlaamse scholieren. Geen Carry Slee, maar Dirk Bracke. Geen Jan Terlouw, maar Dimitri Verhulst.
- Makkelijk delen: handige samenvatting, interessant verslag gevonden? Deel het op Twitter of Facebook.
- Leerzame en inspirerende blogs: onze redactie van getalenteerde scholieren schrijft dagelijks inspirerende en leerzame blogs. O.a. Snelcursussen: mondeling, spreekbeurt, lay-out, recensie.
Er is ruim een jaar aan het project gewerkt: niet alleen de voorkant, maar ook de database en het beheersysteem zijn van de grond af aan opnieuw opgebouwd. Het design en de informatie architectuur zijn ontwikkeld in samenwerking met het Amsterdamse interactief ontwerpbureau Grrr en Diane Peters. Het bouwwerk hebben we in eigen beheer gedaan.
Voor de Belgische markt wordt samengewerkt met BeWeb, de Belgische marktleider in internetreclame.
Het 3rd Party Netwerk van Sanoma Media
Sinds eind 2011 bouwt Sanoma Media aan haar 3rd Party Netwerk; het exploiteren van websites die niet in eigendom zijn van Sanoma Media. Op de 3rd party websites verzorgt Sanoma Media de verkoop van premium advertentie formaten (waaronder Rich Media, Video en Mobiel) en de Remnant advertentie ruimte.
Het 3rd Party Netwerk bestaat alleen uit kwalitatieve content websites met een groot additioneel bereik. Als eerste website is KPN Vandaag gecontracteerd, daarna SBS, BE VIACOM, Scholieren.com en nu Dailymotion.
Het bekijken van een video via internet, mobiel of tablet neemt steeds meer toe in populariteit. Sanoma met al haar titels, online initiatieven en third party websites heeft per maand circa 18 miljoen video impressies ter beschikking, die door adverteerders ingekocht kunnen worden. Sanoma staat momenteel in de top 4 qua bereik met haar videoplatform, waarmee Sanoma Media inmiddels een serieuze speler is geworden op video gebied.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten