dinsdag 23 april 2013

Studenten zoeken aanstormend reclametalent

Leuke actie van reclamebureau 20something uit België. De studenten die het reclamebureau leiden, zijn op zoek naar nieuw reclametalent. Via een guerrilla-actie willen de jongeren studenten communicatie, marketing en grafisch ontwerp kennis laten maken met het bureau en met de werkwereld. De campagne werd gisteren voorgesteld in bijzijn van Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet.

Met de guerilla-actie www.runbystudents.be willen de studenten van reclamebureau 20Something nieuw talent aantrekken om er stage te lopen. Het is het eerste agentschap dat gerund wordt door jongeren. Ze willen met het initiatief het debat openen over de samenwerking tussen scholen en bedrijven om de overgang naar de arbeidsmarkt te vergemakkelijken.

"Eén van de doelstellingen van het hoger onderwijs is de competentieontwikkeling versterken", zegt Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet. "Sterke persoonlijkheden vormen kan door studenten kennis te laten maken met de reële situatie van de werkvloer."






"Continue instroom van jong talent"
In september bestaat het jongerenagentschap drie jaar. Het werd opgericht door het reclamebureau 6+1, dat jong talent een eigen platform wil geven zodat ze praktische ervaring kunnen opdoen in de reclamewereld.

Acht studenten communicatiemanagement en grafisch ontwerp uit Vlaanderen, Brussel en Wallonië runnen vandaag met 20Something hun eigen reclamebureau. "Doordat we elk jaar drie teams ontvangen, krijgen we een continue instroom van jong talent dat een verfrissende kijk heeft op reclame", besluit CEO Steffen Vander Mynsbrugge.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten