HILVERSUM - Drie ambitieuze HKU-studenten uit Hilversum pakten onder de naam The Pegbarians het begrip 'internet marketing' bij de horens. Thijs Koole, Florian Walraven en Martijn Calkhoven behaalden met de eerste animatie die ze in deze samenstelling maakten een ongekend succes van meer dan anderhalf miljoen YouTube-hits.
De viral hit baseerden ze op succesvolle series als Pokemon en Dragon Ball Z. KLIK! ondersteunt en volgt de drie jonge talenten in hun zoektocht naar virtueel succes
De benaming The Pegbarians, een samensmelting van de woorden Pegbar - een hulpinstrument dat wordt gebruikt bij traditionele tekenanimatie - en Barbarians was de eerste stap. Vervolgens bedachten ze drie animatie karakters en creëerden in een uniforme stijl een herkenbare brand. Tijdens de opstart van het project bezochten de studenten de workshop '3 Steps to Becoming an Online Sensation' op het KLIK! Amsterdam Animation Festival 2012. Dit was de katalysator die ze er toe zette om hypotheses te ontwikkelen voor hun eigen online sensatie, The Pegbarians.
Thijs Koole omschrijft de zoektocht zelf als "het zoeken naar de heilige graal". Animatie is volgens de studenten het ideale middel om online te vermarkten omdat het kort, tijdloos en behapbaar is. Het enige nadeel wat er aan kleeft is volgens Martijn Calkhoven het tijdrovende maakproces. Het vinden van een middenweg tussen kwaliteit en kwantiteit is daarmee het doel van The Pegbarians.
The Pegbarians vertellen vrijdag 15 november op de Industry Day van het KLIK! Amsterdam Animation Festival over hun succes.
Bron: ANP
Geen opmerkingen:
Een reactie posten