De studenten wisten het al lang. Arnhem is een saaie, degelijke stad die niet bruist van het mooie leven. En het bestuur van de stad ziet nu ook in dat je met een imago van 'braaf' en 'degelijk' geen spetterende toekomst hebt. Daarom is een campagne in het leven geroepen die de uitstraling van Arnhem op moet vijzelen.
Creatief?
Citymarketing, daar gaat Arnhem aan doen. Gisteren werd een plan gepresenteerd dat voort moet borduren op de al bestaande kreet 'Made in Arnhem'. 'Creatief', 'groen' en 'Arnhemse zakelijkheid' zijn de nieuwe toverwoorden. Buitenstaanders en nieuwkomers moeten het weer leuk gaan vinden in Arnhem en inwoners moet willen blijven.
Studenten
Studenten klagen al jaren over het feit dat er niet veel te doen is in de stad. Het verenigingsleven is bijna nihil, het uitgaansleven te uniform en studenten van buitenaf komen er alleen maar onderwijs volgen en laten de stad verder links liggen. Daarom werd onlangs de VSA in het leven geroepen. Die club signaleerde het probleem ook en wil Arnhem daarom weer aantrekkelijk maken voor studenten.
De wil is er in ieder geval om van Arnhem weer een bruisende stad te maken. Maar er is nog een hoop werk aan de winkel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten